TIP #3

Chybějící Call to action

Tento nešvar vidím velmi často. Na webu je například nabídka služeb - různé druhy koučinků, nebo různé druhy obrazů, které autor může namalovat, různé druhy služeb výživového poradce. Je to popsané, nějak odkomunikované, ale nikam to nevede. V lepších případech najdete větičku: V případě zájmu mě kontaktujte. Opět bez akce, tedy bez odkazu na kontakt.

Call to action neboli volání k nějaké akci, je na webu nesmírně důležité. Ve skutečnosti každá stránka webu by měla mít (od vás) definovaný záměr, tedy co má dělat.

  • Má se klient rovnou objednat? Dejte mu tam jasnou výzvu (třeba tlačítkem Objednat) a objednávkový formulář.
  • Má vám napsat? Dejte mu tam kontaktní formulář. Ne odkaz na všeobecnou stránku Kontakt nebo dokonce jen uvedení vašeho e-mailu, ale rovnou formulář. Ať může reagovat hned, pokud s ním vaše nabídka zarezonuje. 
  • Má si rezervovat schůzku v externím rezervačním systému? Dejte mu tam jasně najevo, co má udělat a upozorněte ho, že bude přesmměrován do externí rezervační aplikace. 
  • Má se proklinout na doplňující informace? Dejte mu to jasně najevo. Třeba tlačítkem a šipkou, která k němu směřuje a doplněné o text - Přečtete si důležité informace. 

Call to action patří i na blog a do článků. Každý váš článek by měl být psaný s nějakým záměrem. Popisujete zkušenost a klientkou a její spokojenost s vaší službou? Dejte do článku viditelný odkaz na tu danou službu ať se čtenář může hned objednat. 

Do článků je fajn si zpracovávat výzvy k akci graficky.