Naučte se sami tvořit báječný web ve Škole webu. Více informací >>.

Máte na svém webu vybudovaný kamenný trůn?

U svých klientů se setkávám s povzdechem: „Mám web, ale nepřináší mi zisk, klienty.  Jako bych je nedokázal/a přesvědčit, že to, co jim nabízím, stojí za to si koupit právě ODE MĚ.

Na to samozřejmě neexistuje instantní odpověď. K proměně návštěvníka webu v (platícího) klienta vede skupina faktorů a věcí, které je na webu třeba mít. A jednou z nich je i ta, kterou pro sebe nazývám kamenný trůn a která často chybí.

Co je kamenný trůn?

Je to zjednodušeně řečeno takový piedestal vaší „slávy“. Kámen symbolizuje pevnost, nestržitelnost, stabilitu, sílu. Trůn je obrazem autority, jistoty a sebevědomí, vědomí si vlastní hodnoty a jasnou manifestací vaší expertnosti.

Co tím konkrétně myslím?

Je velmi důležité se na webu prodat. Ukázat se jako expert v tom, co dělám a nabízím. A že já slovo expert moc ráda nemám, zde mě lepší nenapadá. :-) Pro obor svého podnikání a své nabídky na webu jste se rozhodli z nějakého důvodu. Přesněji více důvodů. Může to být např.:

  • Máte daný obor vystudovaný. Nebo jste si na něj udělali  kurz/kurzy. Jste tak certifikovaný kouč, mentor, makep up asrtistka, floristka, malíř, účetní, lékař, učitelka, zahradnice, makléř, finanční poradce, výživová poradkyně…
  • Jste fanda svého oboru, žádný papír na to nemáte, ale vzděláváte se v něm už 5,10,30 let.
  • Máte životní praxi. Třeba 2 malé děti a vyřešený letitý boj s jejich nechutenstvím, častými nemocemi, atopickým exémem…Nebo máte za sebou zneužívání v dětství a dostali jste se z toho, víte, rozumíte, máte, co předat.
  • Máte zkušenosti. Např. Pracujete v autobazaru a celý život radíte lidem, jak si vybrat auto. Vyznáte se ve svém oboru.
  • Je to váš životní styl. Praktikujete veganství a díky tomu v tom umíte chodit. Nebo cestujete rádi a bez cestovky.
  • Máte nadání – na zpěv, kreslení, jógu, tanec…

Každý máme souhrn faktů a reálií, které mluví v náš prospěch a které jsou důvodem toho, proč právě v tuhle chvíli máme vlastní web s naším konkrétním zaměřením a nabídkou. Jednoduše řečeno, proč děláme právě to, co děláme. proč nabízíme to, co nabízíme a proč prodáváme to, co prodáváme.

A každý jeden fakt a důvod je jako jeden kámen. A z těchto kamenů vystavíte trůn, který bude manifestovat vaši autoritu, jistotu a expertnost ve vašem oboru.

Jak konkrétně na to?

Sepište si všechna fakta a reálie, které podporují váš statut a autoritu ve vašem oboru. Je velmi důležité se zaměřit na ty věci, které jsou neoddiskutovatelné. Které „nestojí na vodě“, nevychází z přání, pocitů, domněnek. Nelze je napadnout, smést, strhnout. Jedině pak jsou totiž skutečnými stavebními kameny vašeho trůnu a podrží vás. Stanou se vaší oporou ve chvíli nejistoty, pochyb, útoků, kritiky. Podrží vás v bouři. Zároveň se stanou pevným argumentem v přesvědčení druhých, zaujetí a získání si pozornosti, v budování důvěry a vztahu.

Když vezmete ty správné stavební kameny (fakta) a vystavíte z nich trůn a nebudete se bát se na něj virtuálně posadit a prodat se, ukázat svoji sebejistotu a autoritu, pak se na vašem webu začnou dít divy. Nebo spíš ve vašem podnikání a životě. Pak už povzdech z úvodu tohoto článku přestane platit. :-)

Přestaňte o sobě smýšlet nízko, cítit se uťápnutě a nehodně. Fakta, která si sepíšete, jste vy a je to pravda. Ony vám dávají tu pevnou půdu pod nohama, důvod k tomu, proč děláte, to co děláte a \"oprávnění\" to sdílet (a prodávat) druhým.

Co třeba může být stavebními kameny vašeho trůnu?

Výborně fungují čísla. Dále jasná fakta nebo roky. Taky reference, fotky, ukázky vaší práce. Tady je pár příkladů:

  • Uspořádal jsem ve svém oboru 10 živých akcí a workshopů. (Ideálně doplnit fotkama.)
  • Prodal jsem už 120 nemovitostí.
  • Studoval jsem 6 let na této a té škole a mám diplom, titul.
  • Získal jsem 3.místo v anketě xy.
  • V roce xy jsem se zúčastnil soutěže xy a získal jsem titul, ocenění…
  • Napsali o mě na tomto webu, portále.
  • Byl jsem v televizi/rádiu v pořadu xy.
  • Vyšel o mě článek v časopise xy.
  • Natočil jsem už 520 videí.
  • Vytvořil jsem kurz, kterým prošlo 50 lidí.
  • Napsal jsem e-book, který si stáhlo už 823 lidí.
  • Strávil jsem 5 let v pralese.
  • Byl jsem na semináři pana xy. (Související samozřejmě s mým zaměřením. :-D)
  • Poradil jsem už 201 klientům (s financemi, výběrem auta…).
  • Vedla jsem účetnictví 5 velkým firmám a 65 malým.
  • Prodal jsem už 10 tisíc párů bot.
  • Vypěstovala jsem na vlastní mini zahrádce během 2 let 50 kg jahod a borůvek.
  • Moje pytlíčky se sušenou levandulí prodávám do 5 zemí. (A nevadí, že jste ji do té země prodali třeba jen jednou. ;-))
  • Zařídil jsem dovolenou pro 62 klientů.
  • Pomohl jsem vycestovat 120 klientům do 45 zemí světa.
  • Nafotila jsem 50 tisíc fotek.
  • Učil jsem angličtinu 92 klientů.
  • Uspořádal jsem tábor pro 520 dětí. Nebo jinak: uspořádal jsem v rozmezí 5 let 7 táborů, kterými prošlo 520 dětí.
  • A hromada dalších faktů.

Ukázka:

Co naopak není vhodné

Vyhněte se obecnostem a napadnutelným faktům typu:

  • Věnoval jsem spoustu hodin samostudiu.
  • Procestoval jsem hodně zemí.
  • Vášnivě se věnuji svému oboru od útlého dětství.
  • Od dětství se motám u plotny.
  • Přečetl jsem spoustu knih z oboru. Apod.

Nic to nevypovídá a nepodpoří vás to. Neznamená to, že to takto nemůžete použít. Ale pokud to jde, buďte konkrétní a převádějte na fakta nebo čísla. Funguje to na principu, že když někomu ukážete diplom z vejšky, těžko na to něco řekne. je to fakt, který vám neodpáře, nestrhne ho. (Samozřejmě je to z určitého úhlu diskutabilní, ale pochopte nyní podstatu, co tím myslím.)

Dejte to jasně najevo

Vzpomínám na jeden web, který jsem předělávala, kde paní ve svém příběhu (mmch se pohybovala v oboru úctyhodných téměř 20 let!) o svých zkušenostech, kvalitách a praxi psala skoro jako by se za to styděla. Souvislý text malým písmem, sem tam něco tučně, aby se neřeklo. Klienti, pro které pracovala, byli vypsáni v jedné větě v rámci jednoho odstavce. Asi takhle nějak:


Tady byl text, hodně textu, samý text, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla. Zakázky jsem realizovala pro mnoho klientů např. pro Glóbus, Datart, Hop a Trop, Kostelecké uzeniny, Modrý pes a další. A zase text, text,  bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla.


Tak co? Našli jste výčet klientů? :-) A já se ptala proč proboha?! Proč se neprodá. proč neukáže, že o její práci stojí taková jména a firmy? Důvody tu rozebírat nebudu, i když i ty jsou neméně zajímavý….

Svoje stavební kameny dejte jasně na oči. Může to vypadat třeba takhle:


Tady bude text, ne moc textu, tak akorát, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla.

Zakázky jsem realizovala pro mnoho klientů např. pro:

A tady bude text zase pokračovat, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla.


Nebojte se a kameny svého trůnu na svém webu pořádně zviditelněte. Tučným písmem, barevným písmem, barevnými bloky, vizuálně pomocí čísel, grafiky, obrázků, referencemi, fotkami, ukázkami....

Závěr

Podívejte se na sebe a to co děláte novýma očima. Dejte si práci převést neosobní a obecná fakta do konkrétních čísel a faktů. Přemýšlejte, jak to, co berete jako samozřejmost, přetavit ve stavební kámen svého trůnu a komunikovat to ve svůj prospěch a jako podporu své expertnosti a autority. 

Dejte to na svém webu viditelně najevo. Ukažte svým návštěvníkům, že obsah, který sdílíte, nabízíte, prodáváte, má reálný podklad, že si to necucáte z prstu, že vás podporují fakta, že máte co dát.

Postavte svůj kamenný trůn a pak se na něj s autoritou, jistotou a zdravým sebevědomím posaďte. A s pokorou sledujte, co se bude dít. 

Ještě nemáte svůj vlastní Báječný web? Objednejte si ho!
Máte svůj web, ale není Báječný? Nechte si ho předělat!

RYCHLÉ TIPY A RADY PRO VÁŠ WEB

Nechte si každé 2 dny zaslat jeden konkrétní tip pro vylepšení vašeho webu. Všechny jsou z praxe, jejich aplikování vám zabere chvilku a svůj web posunete o hodně výš. A nezáleží na tom, na jaké platformě váš web běží,  jsou pro  každého. 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů