Naučte se sami tvořit báječný web ve Škole webu. Více informací >>.
U svých klientů se setkávám s povzdechem: „Mám web, ale nepřináší mi zisk, klienty. Jako bych je nedokázal/a přesvědčit, že to, co jim nabízím, stojí za to si koupit právě ODE MĚ.„
Na to samozřejmě neexistuje instantní odpověď. K proměně návštěvníka webu v (platícího) klienta vede skupina faktorů a věcí, které je na webu třeba mít. A jednou z nich je i ta, kterou pro sebe nazývám kamenný trůn a která často chybí.
Je to zjednodušeně řečeno takový piedestal vaší „slávy“. Kámen symbolizuje pevnost, nestržitelnost, stabilitu, sílu. Trůn je obrazem autority, jistoty a sebevědomí, vědomí si vlastní hodnoty a jasnou manifestací vaší expertnosti.
Je velmi důležité se na webu prodat. Ukázat se jako expert v tom, co dělám a nabízím. A že já slovo expert moc ráda nemám, zde mě lepší nenapadá. :-) Pro obor svého podnikání a své nabídky na webu jste se rozhodli z nějakého důvodu. Přesněji více důvodů. Může to být např.:
Každý máme souhrn faktů a reálií, které mluví v náš prospěch a které jsou důvodem toho, proč právě v tuhle chvíli máme vlastní web s naším konkrétním zaměřením a nabídkou. Jednoduše řečeno, proč děláme právě to, co děláme. proč nabízíme to, co nabízíme a proč prodáváme to, co prodáváme.
A každý jeden fakt a důvod je jako jeden kámen. A z těchto kamenů vystavíte trůn, který bude manifestovat vaši autoritu, jistotu a expertnost ve vašem oboru.
Sepište si všechna fakta a reálie, které podporují váš statut a autoritu ve vašem oboru. Je velmi důležité se zaměřit na ty věci, které jsou neoddiskutovatelné. Které „nestojí na vodě“, nevychází z přání, pocitů, domněnek. Nelze je napadnout, smést, strhnout. Jedině pak jsou totiž skutečnými stavebními kameny vašeho trůnu a podrží vás. Stanou se vaší oporou ve chvíli nejistoty, pochyb, útoků, kritiky. Podrží vás v bouři. Zároveň se stanou pevným argumentem v přesvědčení druhých, zaujetí a získání si pozornosti, v budování důvěry a vztahu.
Když vezmete ty správné stavební kameny (fakta) a vystavíte z nich trůn a nebudete se bát se na něj virtuálně posadit a prodat se, ukázat svoji sebejistotu a autoritu, pak se na vašem webu začnou dít divy. Nebo spíš ve vašem podnikání a životě. Pak už povzdech z úvodu tohoto článku přestane platit. :-)
Přestaňte o sobě smýšlet nízko, cítit se uťápnutě a nehodně. Fakta, která si sepíšete, jste vy a je to pravda. Ony vám dávají tu pevnou půdu pod nohama, důvod k tomu, proč děláte, to co děláte a \"oprávnění\" to sdílet (a prodávat) druhým.
Výborně fungují čísla. Dále jasná fakta nebo roky. Taky reference, fotky, ukázky vaší práce. Tady je pár příkladů:
Vyhněte se obecnostem a napadnutelným faktům typu:
Nic to nevypovídá a nepodpoří vás to. Neznamená to, že to takto nemůžete použít. Ale pokud to jde, buďte konkrétní a převádějte na fakta nebo čísla. Funguje to na principu, že když někomu ukážete diplom z vejšky, těžko na to něco řekne. je to fakt, který vám neodpáře, nestrhne ho. (Samozřejmě je to z určitého úhlu diskutabilní, ale pochopte nyní podstatu, co tím myslím.)
Vzpomínám na jeden web, který jsem předělávala, kde paní ve svém příběhu (mmch se pohybovala v oboru úctyhodných téměř 20 let!) o svých zkušenostech, kvalitách a praxi psala skoro jako by se za to styděla. Souvislý text malým písmem, sem tam něco tučně, aby se neřeklo. Klienti, pro které pracovala, byli vypsáni v jedné větě v rámci jednoho odstavce. Asi takhle nějak:
Tady byl text, hodně textu, samý text, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla. Zakázky jsem realizovala pro mnoho klientů např. pro Glóbus, Datart, Hop a Trop, Kostelecké uzeniny, Modrý pes a další. A zase text, text, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla.
Tak co? Našli jste výčet klientů? :-) A já se ptala proč proboha?! Proč se neprodá. proč neukáže, že o její práci stojí taková jména a firmy? Důvody tu rozebírat nebudu, i když i ty jsou neméně zajímavý….
Tady bude text, ne moc textu, tak akorát, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla.
A tady bude text zase pokračovat, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla,bla, bla.
Nebojte se a kameny svého trůnu na svém webu pořádně zviditelněte. Tučným písmem, barevným písmem, barevnými bloky, vizuálně pomocí čísel, grafiky, obrázků, referencemi, fotkami, ukázkami....
Podívejte se na sebe a to co děláte novýma očima. Dejte si práci převést neosobní a obecná fakta do konkrétních čísel a faktů. Přemýšlejte, jak to, co berete jako samozřejmost, přetavit ve stavební kámen svého trůnu a komunikovat to ve svůj prospěch a jako podporu své expertnosti a autority.
Dejte to na svém webu viditelně najevo. Ukažte svým návštěvníkům, že obsah, který sdílíte, nabízíte, prodáváte, má reálný podklad, že si to necucáte z prstu, že vás podporují fakta, že máte co dát.
Postavte svůj kamenný trůn a pak se na něj s autoritou, jistotou a zdravým sebevědomím posaďte. A s pokorou sledujte, co se bude dít.
RYCHLÉ TIPY A RADY PRO VÁŠ WEB