Příběhy webů #3: Nová podoba webu přinesla i výsledky v prodejích

 
CO JSOU PŘÍBĚHY WEBŮ

Příběh #3

 

Fakta

  • Majitelka: Jitka Čejková, dula
  • Zaměření: partner u porodu – pomoc a rady po muže + podpora celé rodiny a  jejich společného prožitku
  • Objednávka: Re-design stávajícího webu
  • Požadavky: zachování modré barvy, zachování směrové tabule
  • Speciální prvky: Typ písma, kresba fotografie
  • Web: www.partneruporodu.cz

Jitka byla pro mě prvním klientem, resp. klientkou, se kterou jsem se neznala. Věděla jsem o ní, ale to bylo tak vše. :-) To znamenalo nové osobní výzvy: potřeba ji poznat, zjistit její přání, odhalit, co má ráda a co je pro ni důležité. Když jsem viděla její web poprvé, bylo mi doslova líto, že skvost, který nabízí v podobě manuálu Muž u porodu, je tak uťápnutý a má webové prostředí, které vůbec nepodpoří jeho exkluzivitu, zajímavost a přínos. A hned v následujícím okamžiku jsem se zaradovala, protože se to Jitka rozhodla změnit!

Stále jsem vnitřně vnímala v souvislosti s Jitčiným webem jako nejhlavnější 2 informace/sdělení: muž a výjimečnost. A několik dní jsem se usilovně zabývala tím, jakými barvami toto vyjádřit. Původní Jitky web obsahoval 3 odstíny modré. Jeden z tmavších se mi velmi líbil, proto na novém webu zůstal. Později se na přání Jitky přenesl i světlý odstín na pozadí (můj původní návrh bylo bílé pozadí). Modrá tedy vyjádřila onu mužnost. Ale jak vyjádřit exkluzivitu, výjimečnost? A tak, aby zůstalo zachováno mužské ladění?

Po pár dnech se mi představa začala pěkně skládat před mým vnitřním zrakem. Modrou jsem doplnila nádherným odstínem zlaté a kombinace mě samotnou překvapila. :-) Jo, to je ono.

Věděla jsem také, jakou emoci chci vzbudit hlavním obrázkem. Teď už jen taková maličkost: najít ho. :-) Vnímala jsem také speciální energii, která za početím a zrozením nového člověka je a že muž je v celém tomto procesu velmi aktivním tvůrcem. Tohle všechno jsem chtěla dostat do úvodního obrázku.

Re-design webu partneruporodu.cz

 Úvodní obrázek webu je základem. Musí nést celkem dost informací a emocí a musí je všechny předat ve 2-3 vteřinách. Je to zásadní prvek webu a buď je dobrý nebo není. Nic mezi tím. Je nutné, aby byl kvalitní, nesl hlavní emoci webu (tu je třeba si jednoznačně ujasnit a pojmenovat), aby na první dobrou informoval o zaměření webu a ideálně minimálně podprahově i o kvalitách a hodnotách toho, kdo za celým webem stojí – tedy jeho majiteli. Věřte mi, nelehký úkol a většinou nad ním strávím nejvíc času. Ale stojí za to!

U Jitky jsem vybrala pro nadpisy a hlavní sdělení webu 2 typy písem. Tentokrát to bylo těžší rozhodování, který z těch dvou zvolit, protože každé bylo úplně jiné a každé neslo jiné informace. Musela jsem se rozhodnout, kterému dám přednost a proč. Nakonec zvítězilo písmo, které vidíte. Ono nejlépe vyjadřuje tu tvůrčí složku muže v procesu početí a zrození nového člověka. Je to jako malované štětcem, jako když malíř tvoří něco nového, jako když muž tvoří nového člověka. :-)

U Jitky mi chyběla její osobní dobrá a kvalitní fotografie. Trochu jsem se s tím natrápila. Některé jsem upravila, ořízla, vyjmula pozadí, ale pořád to nebylo ono. Nepasovalo to na web, neladilo to. Něco mě na tom stále rušilo. Nedobré, nekvalitní nebo neladící fotky na webu prostě nezkousnu, v tomhle jsem ras. A byla jsem v koncích, protože jsem žádné jiné fotky neměla. Co s tím? Musela jsem úplně vypnout mód klasická fotografie a hledat v mozkových záhybech, jaké jiné formáty znám? A nakonec jsem z jednoho mozkového šuplíku vylovila prima nástroj na převod fotografie do kresby. Pohrála jsem si s několika fotografiemi, několika formáty kreseb a nakonec jsem byla spokojená. Jo, je to netradiční. Jo, chtělo to chvilku, než to Jitka přijala. Jo, do stylu webu to přesně pasuje. A nakonec, když už byl web komplet hotový, doputovala i ta ideální kvalitní a krásná fotka. Vše je, jak má být. Je v části Kontakt a je prostě boží.

U Jitka na původním webu se mi líbilo netradiční dělení. Dává k manuálu i několik bonusů a běžně jsou součástí prodejní nabídky. Jitka si je ale umístila na zvláštní stránku. A mě to tak nějak sedělo. Proto tohle členění zůstalo. Vlastně zůstalo zachováno členění celé původního webu, jen přibyla záložka články, kam jsme vybraly ty, které tematicky směřují na muže a doplňují dobře celé téma webu. K bonusům jsem jí vytvořila pěknou kvalitní (3D) grafiku, stejně tak jsem tvořila nový 3D cover e-booku.

Jitka měla na stránce vloženou směrovou tabuli z nemocnice a velmi ji záleželo, aby zůstala i nadále. To jsem jí velmi ráda splnila, protože celý tento úsek s cedulí je nápaditý, vtipný a myslím i velmi trefný. Je trochu rozmazaná, což je vědomý záměr, upravila jsem jen barvy a doladila umístění na stránce.

Reakce na tento web byly velmi příznivé a bylo jich fakt hodně. Nejčastěji se ozýval názor, že web je mužný, ale přesto je v něm cit a něha. Pak tedy svůj záměr splnil na 100%. :-) A co víc. Jitka mi hned psala, jak jí téměř okamžitě stouply objednávky. Přicházely ji prakticky denně a to jí dělalo velkou radost.

V současné chvíli je web hotový, nedělají se na něm žádné změny a úpravy, funguje a plní svůj účel. S Jitkou jsme nadále v kontaktu pro případ, kdyby cokoliv potřebovala, aby web zůstal stále tak pěkný a nic se nerozhodilo.

Rozhovor

Proč ses rozhodla oslovit právě mě pro vytvoření nového webu?

Proto že si mi 1. líbí tvá práce a 2.vnímala jsem u tebe přátelský přístup.

Měla jsi ze spolupráce nějaké obavy? Bála ses něčeho? Řešila jsi v sobě nějaké strachy, otazníky apod?

Měla jsem obavy, jestli se dobře pochopíme, jak si budeme rozumět, zda to zvládneme přes FB.

Tohle si myslím může být častá obava. Ale není třeba se bát. :-) S Jitkou jsme komunikovaly přes Facebook zprávy, ale zcela běžně si s klienty dávám skype nebo si zavoláme a probereme přání a představy ohledně spolupráce. Pak se většinou už domlouváme písemně.

Co jsi od spolupráce očekávala? Měla jsi nějaké konkrétní přání a představy? Co bylo pro tebe důležité?

Dání mému webu nějakou lepší víc profi fazonu, doujasnění si mých námětů, probrání to s někým " z venku" s nadhledem. A bylo pro mě důležité to společné nacítění a tvoření.

Splnila naše spolupráce a pak i výsledek tvoje očekávaní?

Ano! Super. Když jsem poprvé otevřela předělanou podobu, tak jsem udělala jen wow... :-D Byl to velmi příjemný šok ;-) Nová podoba přinesla i výsledky v prodejích.

Co nejvíc oceňuješ v naší vzájemné spolupráci?

Tvého vstřícného ducha. Nadšení, dobré nápady a nezlomné hledání, co a jak udělat. Trpělivost. Vnímavost. Nehonila jsi mě nijak drsně, měla jsi pochopení pro mé vytížení, za dobu naší asi měsíční spolupráce se krom mé běžné denní práce s klientkami s mou podporou narodilo 7 dětí, zvládly jsme Vánoce, starala jsem se o mou nemocnou maminku. Máš velký podporující potenciál. Bylo mi s tebou při naší spolupráci fajn. Měla jsi (a máš) mou plnou důvěru. A také jsem vnímala, že už jsi taková "usazená" osoba. Že si na nic nehraješ, nebalamutíš, je v tobě velká poctivost.

Bylo něco, co tě speciálně potěšilo (udělalo radost), překvapilo, obohatilo?

Udělala jsi mi jako dárek krásný banner a to bylo milé :-). A pak jsi mě ještě hezky překvapila, když jsem si na web dávala nějaké nové fotky, ty jsi tam pak ještě něco dodělávala a jen tak mimochodem jsi mi napsala, že jsi upravila jen tak i tyto fotky, aby měly ten správný formát. Abych to prostě měla v pořádku.

Je skvělé, když jsou na webu fotky přímo ladící s tématem webu. Z reálného prostředí. Jitka tyhle fotky má. Jenže v porodnicích nebývají ideální podmínky pro focení a výsledkem je někdy nekvalitní fotka. Některé věci se už dohnat nedají, ale spousta ano. ;-) Špatná fotka web totálně shodí. A také u fotek na webu dodržuji některá zásadní pravidla a rozčiluje mě, když se pak někde na "těch mých webech" poruší, proto je prostě opravit musím. :-)

Doporučila bys bajecnyweb.cz a jeho služby ostatním?

ANO. Protože to je skvělá a milá spolupráce a dobrý výsledek. Děkuji a přeji, ať se dobře daří! :-)

Video

Závěr a zhodnocení

Všechny přání majitelky pro re-design webu byla splněna. Podařilo se vytvořit web s mužským laděním, který nese přesně ty emoce a informace, které byly stanoveny na počátku projektu. I když celá spolupráce probíhala v průběhu prosince – pro nás obě velmi pracovně vytíženém měsíci – byla klidná a pohodová. Obdivovala jsem na Jitce, že přestože prožívá velmi těžké osobní období, komunikovala, fungovala, spolupracovala, za to ji si vážím. Udělala mi radost pochvala i od jejího syna – malíře a umělce. A nejvíc její spokojenost a to, že nyní už má manuál důstojné a správné webové prostředí. :-)


Ještě nemáte svůj vlastní Báječný web? Objednejte si ho!

Máte svůj web, ale není Báječný? Nechte si ho předělat!

Váháte? Přečtěte si 12 důvodů a 3 třešinky pro báječný web.

Chcete poznat sílu fotek a obrázků? Objevte ji ve vedeném on-line kurzu.

Napsala jsem  pro vás 5minutový TAHÁK

5 NEJČASTĚJŠÍCH FAUX PAS WEBU

Zkontrolujte si svůj web a jednou provždy odstraňte chyby, které mu neprospívají. Je to snadné. 

Chci tahák
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *