Naučte se sami tvořit báječný web ve Škole webu. Více informací >>.

Otestujte sebe sami na působení barev – test 2 variant téže stránky

Už jste někdy řešili barvy na webu? Věřím, že ano. :) Osobně si myslím, že je to oblast velmi pestrá a přestože pro ni existují určitá pravidla a nástroje, které vám mohou pomoci, nelze být dogmatický. Aspoň tak to vidím já.

Dnes jsem pro vás připravila malý test z reality. Níže najdete dvě videa, na kterých můžete sami sebe otestovat a ponořit se do důležitých otázek ohledně barev na webu. Moc mě zajímá, jak to budete vnímat, prosím, podělte se o své dojmy a hlavě závěr (kterou variantu byste vybrali vy a proč) dole v komentářích nebo mi to napište na napis@veronikamasinova.cz.

2 verze jedné stránky

V nedávné době jsem měla jeden zajímavý případ. Dělala jsem redesign prodejní stránky na webu. Web má dané barvy. Je to tmavě modrá a bordová (vínová). Prodejní stránky nemusí nutně být stejné jako web. I když já to mám ráda a pokud dělám redesign celého webu nebo tvořím web nový, dělám stránky ve stejném stylu, jen třeba volím jinou šablonu pro prodejní stránky a jinou pro běžné stránky webu.

Tady jsem uvažovala stejně. Hlavní barva webu je tmavě modrá, tlačítka vínová, bude to tak tedy i na prodejce. Jednalo se o stránku s nabídkou semináře, krásná exluzivní zálěžitost, doplnila jsem proto o zlatou barvu. Výsledná stránka byla v korespondenci s webem, se zbytkem webu a měla z mého pohledu tou kombinací temně modré a zlaté královský nádech. Navíc jsem vnímala, že celý seminář je hluboký a zaměřený na niterné prožitky, takže mi ani nevadil introvertní výsledný dojem celé stránky. Na výsledek se můžete podívat ve videu a dobře si to navnímejte a přemýšlejte, jak to na vás působí.

VIDEO VERZE MODRÁ

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Byla jsem spokojená do chvíle než tu stránku uviděla majitelka webu. :D Připadala jí nelákavá, těžká, chtěla prosvětlení a více radosti. A tady jsem u toho největšího bohatství hledání barev na web.

Barvy vám umožňují velmi silně měnit výraz a sdělení. Působíte na emoce, na hodnoty a proto je velmi důležité si je dobře uvědomit a stanovit na začátku. Barvy také souvisí s cílovou skupinou.

Barvy jsou také velmi individuální záležitostí a velmi dobře působí jako katalizátor pro konečnou cílovou skupinu. Jsou barvy, kterými tak říkajíc nic nezkazíte, ale pokud chcete svým webem rozřazovat návštěvníky a přitahovat si tu pravou cílovou skupinu, pak bude nutné „bezpečné“ barvy opustit a najít si barvy přesně pro vás, váš typ osobnosti i pro vaši cílovou skupinu.

Barvy také vyžadují odvahu. A nutno říct, že barvama se dá taky web hodně pokazit a totálně odstřelit. Špatně zvolené barvy a nebo jejich kombinace mají zásadní vliv na to, zda váš web bude působit profesionálním nebo amatérským dojmem. Nebo na to, zda vám lidé uvěří a budou chtít vaše služby a produkty.

O barvách učím také v minikurzu Canva, kde se naučíte základy grafiky a v modulu o Písmu právě o barvách a jejich ladění. Kurz je i s dvěma kreativními dárky v hodnotě 700 Kč.

Ale zpět k prodejce Lucie. Přestože prvotní výběr barev dával smysl, neprotkl se ve dvou základních bodech. S představou majitelky a s cílovou skupinou, kterou jsou především ženy.

A proto vznikla druhá, současná, varianta téže stránky. Zlatá dostala světlejší odstín a modrou vystřídala malinová. Barva tlačítek se také změnila. (Poznámka: mezi tím se změnily některé texty a video, ale to není pro to, co hodnotíme a učíme se vnímat nyní podstatné.)

Podívejte se znovu na video a přemýšlejte, v čem se ta stránka změnila.

  • ➤ Jak na vás působí nyní?
  • ➤ Jaké hlavní hodnoty podle vás nese a předává?
  • ➤ Jsou jiné než u modré varianty? Nebo se i tak shodují?
  • ➤ Na jaký seminář byste vy osobně šli raději? Na modrý nebo malinový?
  • ➤ A proč?
  • ➤ A co důvěryhodnost? Dá se tu vůbec v těch dvou variantách posuzovat?

VIDEO VERZE MALINOVÁ

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Váš výsledek mě velice zajímá, prosím podělte se o ně. Záměrně tu není varianta ani jedna nebo nevím, protože je třeba být rozhodný a udatný a nebát se si vybrat, zvolit. Tak která? :)


Budu ráda, když se ještě rozepíšete o svých dojmech a myšlenkách z barevných variant téže stránky níže v komentářích nebo mi je napište na mail napis@veronikamasinova.cz.

A víte, co je na tom nejlepší? Že obě varianty jsou dobré. :) Obě mají svůj náboj, potenciál, obě mají co říct určité skupině lidí. Jen si prostě musíme zvolit, co chceme my.

RYCHLÉ TIPY A RADY PRO VÁŠ WEB

Nechte si každé 2 dny zaslat jeden konkrétní tip pro vylepšení vašeho webu. Všechny jsou z praxe, jejich aplikování vám zabere chvilku a svůj web posunete o hodně výš. A nezáleží na tom, na jaké platformě váš web běží,  jsou pro  každého. 

Komentáře
  1. Lenka napsal:

    Tmavě modrá je víc profi, serióznější. Pocitově bych k ženskému tématu dala spíš zmíněnou vínovou …😉

    • Veronika napsal:

      Leni děkuju za zpětnou vazbu. Hezky jste si to navnímala. Vínová by taky mohla být dobrá varianta. Za mě ve větším množství může působit trochu staromódně, ale je to více o zvoleném odstínu, takže se to nedá zobecnit, někdy by to byla výborná volba. :)

  2. Petra Kubaláková napsal:

    Více se mi líbila modrá verze, ale já jsem holt vodnář modromaniak :) jen bych ji v tomhle případě odlehčila a zvolila světlejší odstín.

  3. Jana napsal:

    Verun,
    mám modrou jako nejoblíbenější barvu.Ale tady na mne působí modrá smutně.
    Možná proto, že je tmavá?
    Ta jahodová je taková veselejší..Více se mi hodí k tématu..
    .Ale nelíbí se mi v té kombinaci se zelenou barvou…

    • Veronika napsal:

      Jani díky za názor. :) Ten odstín modré byl dán tím, jaký už byl na webu a ano, je velmi tmavý a proto může ve výsledku působit smutně, obzlášť ve větších plochách. A když se ti k malinové nelíbí zelená, jakou barvu bys na tlačítko dala? To mě docela zajímá. :)

    • Jana napsal:

      Chapu ale,ze ta zelena je tam ucelove,aby upozornila na dulezitost psaneho textu.Proste,aby si toho kazdy vsiml a nesplynulo to s tim dalsim .

  4. Jana napsal:

    Asi žlutou, ale musela bych to vidět. Zase je to o tom kontrastu, aby byla ta žlutá výrazná..

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů