Naučte se sami tvořit báječný web ve Škole webu. Více informací >>.
Už jste někdy řešili barvy na webu? Věřím, že ano. :) Osobně si myslím, že je to oblast velmi pestrá a přestože pro ni existují určitá pravidla a nástroje, které vám mohou pomoci, nelze být dogmatický. Aspoň tak to vidím já.
Dnes jsem pro vás připravila malý test z reality. Níže najdete dvě videa, na kterých můžete sami sebe otestovat a ponořit se do důležitých otázek ohledně barev na webu. Moc mě zajímá, jak to budete vnímat, prosím, podělte se o své dojmy a hlavě závěr (kterou variantu byste vybrali vy a proč) dole v komentářích nebo mi to napište na napis@veronikamasinova.cz.
V nedávné době jsem měla jeden zajímavý případ. Dělala jsem redesign prodejní stránky na webu. Web má dané barvy. Je to tmavě modrá a bordová (vínová). Prodejní stránky nemusí nutně být stejné jako web. I když já to mám ráda a pokud dělám redesign celého webu nebo tvořím web nový, dělám stránky ve stejném stylu, jen třeba volím jinou šablonu pro prodejní stránky a jinou pro běžné stránky webu.
Tady jsem uvažovala stejně. Hlavní barva webu je tmavě modrá, tlačítka vínová, bude to tak tedy i na prodejce. Jednalo se o stránku s nabídkou semináře, krásná exluzivní zálěžitost, doplnila jsem proto o zlatou barvu. Výsledná stránka byla v korespondenci s webem, se zbytkem webu a měla z mého pohledu tou kombinací temně modré a zlaté královský nádech. Navíc jsem vnímala, že celý seminář je hluboký a zaměřený na niterné prožitky, takže mi ani nevadil introvertní výsledný dojem celé stránky. Na výsledek se můžete podívat ve videu a dobře si to navnímejte a přemýšlejte, jak to na vás působí.
Byla jsem spokojená do chvíle než tu stránku uviděla majitelka webu. :D Připadala jí nelákavá, těžká, chtěla prosvětlení a více radosti. A tady jsem u toho největšího bohatství hledání barev na web.
Barvy vám umožňují velmi silně měnit výraz a sdělení. Působíte na emoce, na hodnoty a proto je velmi důležité si je dobře uvědomit a stanovit na začátku. Barvy také souvisí s cílovou skupinou.
Barvy jsou také velmi individuální záležitostí a velmi dobře působí jako katalizátor pro konečnou cílovou skupinu. Jsou barvy, kterými tak říkajíc nic nezkazíte, ale pokud chcete svým webem rozřazovat návštěvníky a přitahovat si tu pravou cílovou skupinu, pak bude nutné „bezpečné“ barvy opustit a najít si barvy přesně pro vás, váš typ osobnosti i pro vaši cílovou skupinu.
Barvy také vyžadují odvahu. A nutno říct, že barvama se dá taky web hodně pokazit a totálně odstřelit. Špatně zvolené barvy a nebo jejich kombinace mají zásadní vliv na to, zda váš web bude působit profesionálním nebo amatérským dojmem. Nebo na to, zda vám lidé uvěří a budou chtít vaše služby a produkty.
O barvách učím také v minikurzu Canva, kde se naučíte základy grafiky a v modulu o Písmu právě o barvách a jejich ladění. Kurz je i s dvěma kreativními dárky v hodnotě 700 Kč.
Ale zpět k prodejce Lucie. Přestože prvotní výběr barev dával smysl, neprotkl se ve dvou základních bodech. S představou majitelky a s cílovou skupinou, kterou jsou především ženy.
A proto vznikla druhá, současná, varianta téže stránky. Zlatá dostala světlejší odstín a modrou vystřídala malinová. Barva tlačítek se také změnila. (Poznámka: mezi tím se změnily některé texty a video, ale to není pro to, co hodnotíme a učíme se vnímat nyní podstatné.)
Váš výsledek mě velice zajímá, prosím podělte se o ně. Záměrně tu není varianta ani jedna nebo nevím, protože je třeba být rozhodný a udatný a nebát se si vybrat, zvolit. Tak která? :)
Budu ráda, když se ještě rozepíšete o svých dojmech a myšlenkách z barevných variant téže stránky níže v komentářích nebo mi je napište na mail napis@veronikamasinova.cz.
A víte, co je na tom nejlepší? Že obě varianty jsou dobré. :) Obě mají svůj náboj, potenciál, obě mají co říct určité skupině lidí. Jen si prostě musíme zvolit, co chceme my.
RYCHLÉ TIPY A RADY PRO VÁŠ WEB
Tmavě modrá je víc profi, serióznější. Pocitově bych k ženskému tématu dala spíš zmíněnou vínovou …😉
Leni děkuju za zpětnou vazbu. Hezky jste si to navnímala. Vínová by taky mohla být dobrá varianta. Za mě ve větším množství může působit trochu staromódně, ale je to více o zvoleném odstínu, takže se to nedá zobecnit, někdy by to byla výborná volba. :)
Více se mi líbila modrá verze, ale já jsem holt vodnář modromaniak :) jen bych ji v tomhle případě odlehčila a zvolila světlejší odstín.
Petro super. Dnes mi také jedna paní psala na mail stejný názor, že ta modrá, ale světlejší. :) Zajímavé.
Verun,
mám modrou jako nejoblíbenější barvu.Ale tady na mne působí modrá smutně.
Možná proto, že je tmavá?
Ta jahodová je taková veselejší..Více se mi hodí k tématu..
.Ale nelíbí se mi v té kombinaci se zelenou barvou…
Jani díky za názor. :) Ten odstín modré byl dán tím, jaký už byl na webu a ano, je velmi tmavý a proto může ve výsledku působit smutně, obzlášť ve větších plochách. A když se ti k malinové nelíbí zelená, jakou barvu bys na tlačítko dala? To mě docela zajímá. :)
Chapu ale,ze ta zelena je tam ucelove,aby upozornila na dulezitost psaneho textu.Proste,aby si toho kazdy vsiml a nesplynulo to s tim dalsim .
Ano, call to action musí být v kontrastu, dobrý postřeh. :)
Asi žlutou, ale musela bych to vidět. Zase je to o tom kontrastu, aby byla ta žlutá výrazná..
Prima, díky!